mandag 12. mars 2012

Urørt - Uhørt?


Herr S. er som kjent ikke så fan av at jeg plukker med meg ting her og der.

Det er ikke få diskusjoner vi har hatt ute i skogen eller etter loppemarkeder, fordi jeg bare SKAL ha med meg den pinnen eller rett og slett den kista.


Derfor er det som oftest lurest å gå alene hvis man er på tokt.

Det være seg i skogen, på loppis, rundt gamle gårder eller rett og slett hos familiemedlemmer.


Derimot kan det jo bli litt ensomt og kjedelig sånn mutters alene.

Derfor var det ekstra fint at Fetterinnen ble med på en aldri så liten tokt her forrige helg.

Hun fant to vinduskarmer, og jeg fant denne lyseblå skjønnheten, som etter nøye diskusjon over hvorvidt det var et gammelt bord eller et dolokk fikk være med hjem igjen.

I Engaveien satt Herr S. og Fetter S. med rynker i panna og ventet, og gikk umiddelbart til angrep i det vi entret gårdsplassen.

"HVA skal du med det???"

"Tenk hvor mye dyr som bor i det der!!"

"Det er FULLT hos oss!!"

lød det samstemt fra fetterene S.


Det være seg helt til Herr S. oppdaget at det var Fetterinnen som hadde rasket med seg mest!
Da snudde brått diskusjonen, og han var plutselig veldig på lag med oss hamsterene!

"Jeg tror det blir kult jeg altså, du må bare pusse over de vinduskarmene, så blir de kjeeeeempefine rammer!"

FORRÆDER lyste ut av øynene til Fetter S., og jeg sto musestille inntil hushjørnet i håp om at Herr S. ikke skulle oppdage dolokket/bordet/hva det nå enn er.


Etter en real omgang i dusjen med skrubb og såpe, er mitt funn nå omgjort til et slags fat, og jeg LIKER det!

(og jeg er ganske sikker på at det ikke er et dolokk altså)


Salt- og pepperbøssene er funnet tidligere på gården til Bestemor S., sammen med de små knivene.


Kuvertfjølene er etter farmor, mens keramikkbollen er kjøpt for en tier på Black Design.



Jeg slenger samtidig med dette i NIBs urørtutfordring.

Vel er jeg ikke helt ny der inne, men dette er jo ikke store bloggen, så litt kan man vel få reklamere for seg selv ;-)
 Man skulle vel strengt tatt bare vise ETT bilde også, så kanskje jeg får lage et eget innlegg? Inntil videre får dette stå ;-)

Herlig mandag!


14 kommentarer:

  1. God morgen:)Fineste skatter du har funnet!Lykke til i utfordringen:))
    klem kathrin

    SvarSlett
  2. Ååå, liiiker!!!! HERLIGE farger og fine detaljer! Likte ALT sammen!!!

    SvarSlett
  3. Så utrolig nydelig trefat- alternativt do lokk!! Der har vi Lillekatt tilbake i med sin velkjente rapphet- I like it a lot!! Flotters uke til deg fine frøken, klem og klem

    SvarSlett
  4. Takk for kjempekoslig hilsen hos meg. Du har jo en fantastisk blogg. Legger meg til som følger nå med en gang og legger en link til siden din hos meg også. Så gøy å finne slike fine blogger.

    Klem fra Marianne Leonora

    SvarSlett
  5. Kjempefine ting du har funnet deg:)
    ha en kos dag
    klemklem

    SvarSlett
  6. Haha, fantastisk:)
    Og brettet var knallfint!!
    Herlig farge ♥ og flott stsjet:)

    Ha en fin mandag:)

    SvarSlett
  7. Fetterinnen Anette12. mars 2012 kl. 10.48

    Haha. Du er morsom du vennen! :-) jeg synes dolokket ble kjempe fint jeg. :-D liker forresten svært godt fetterinne navnet! ;-) vi snakkes jenta mi! Ha en fortsatt fin mandag.

    SvarSlett
  8. Jeg elsker ALT ved dette innlegget! Du er såå flink!
    Fin uke ønskes deg.
    Klem*

    SvarSlett
  9. Hei, så flotte bilder du har tatt. Vi holder til i Provence og jeg ønsker å bytte link fra vårt nettsted på
    www.silkefabrikken.com Si ifra vis du ønsker å bruke bilder jeg har tatt fra de "hemmelige antikk markedene" i Provence, bare si ifra.

    SvarSlett
  10. Hehehe... Må bare le av mannens kommentar om "tenk på alle dyrene som er der"... Jeg får høre det samme når jeg tar med meg ulike rariteter innomhus...

    Ønsker deg en fin mandag!

    SvarSlett
  11. Hehe, morsom historie:) Nydelige bilder og fine skatter du har funnet. Likte fatet jeg:)

    Ha en riktig fin Mandag!:)

    SvarSlett
  12. Hehe.. Du forteller det så morsomt:)
    Nydelig fat du har fått meg deg, og nydelig pynt på det også:)
    Håper du har en super start på ny uke:)
    Klemklem

    SvarSlett
  13. Det fatet likte jeg veeeldig godt, er definitivt ikke noe dolokk:))
    Herlig sjarmerende, og så flott farge, et skikkelig kupp:) Ha en flott kveld, klem fra Agnete:)

    SvarSlett
  14. Hihi, uansett hva det har vært før passet det ihvertfall perfekt som fat! Kjempe stilig! :D

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en hilsen hos meg!

Ha en strålende dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...